Het oude hiërarchische denken voorbij
Iedere medewerker heeft zijn/haar eigen professie en kwaliteiten die de organisatie nodig heeft.
Het oude hiërarchische denken in inrichten in en van organisaties haalt onnodige energie en plezier uit het werk. Hetgeen voor de zorg desastreuse gevolgen kan hebben. Want wat als je zorg nodig hebt en er is niemand?
Hoe eenvoudig kan het zijn?
In dit artikel een mooi voorbeeld van kantelen van ziens-en werkwijze: werken vanuit gezamenlijkheid en gelijkwaardigheid. Ook mooi hoe duidelijk wordt dat er geen ‘blauwdruk’ is. Dat iedere afdeling iets anders nodig had. Dat er natuurlijk kaders zijn betreft goede zorg en financiele haalbaarheid en betaalbaarheid maar dat er binnen die kaders gekeken is naar wat daar nodig is. Er staat nog ‘meedenken’ terwijl het lijkt alsof hier toch echt meer sprake was van ‘samen bedenken en uitvoeren’. En dit begon met het delen, luisteren en serieus nemen van elkaars verhalen. Hoe eenvoudig kan het zijn?